با سلام و احترام
در مورد ارت ورودی و خروجی vfd، ممنون میشم بفرمایید بهار هست هر کدام و به چه صورتی و به کجا متصل شوند و به چه علت
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
لطفاً به طور خلاصه توضیح دهید که چرا فکر می کنید این سؤال باید گزارش شود.
لطفاً به طور خلاصه توضیح دهید که چرا فکر می کنید این پاسخ باید گزارش شود.
لطفاً به طور خلاصه توضیح دهید که چرا فکر می کنید این کاربر باید گزارش شود.
سلام دوست عزیز
منظورتون از ارت ورودی خروجی چیه ؟ کلا شما یه ارت وصل کن به درایو.
موتور هم جداگانه به ارت وصل میشه
تابلو هم همچنین
یا علی
درایو یک پیچ ارت در قسمت ورودی (R S T) داره و یک پیچ ارت برای قسمت خروجی (u v w)
نه دوست عزیز
معمولا چند محل برای نصب ارت در نظر گرفته میشود. دلیل اینکار راحتی کار اپراتور هست.
برای اطمینان با مولتی متر امتحان کنید و ببینید که این دو محل به هم از طریق بدنه متصل هستند و تفاوتی در آنها نیست
یا علی
سلام
درایو VFD معمولاً سه نوع ارت دارد:
1. ارت پاور (PE):
محل: ترمینال مخصوص کنار ورودی برق (L1/L2/L3).
اتصال: به ارت اصلی تابلو (چاه ارت یا ارت نولمجزا).
علت: ایمنی در برابر نشتی یا اتصال بدنه.
2. ارت ورودی سیگنالها (کنترل):
محل: روی ترمینالهای ورودی دیجیتال/آنالوگ (GND یا M).
اتصال: به GND مشترک سیستم کنترل (مثلاً PLC).
علت: جلوگیری از نویز در سیگنالها.
3. ارت شیلد کابل خروجی به موتور:
محل: شیلد کابل موتور.
اتصال: به بدنه فلزی درایو یا ترمینال مخصوص شیلد.
علت: کاهش EMI (نویز الکترومغناطیسی).
نکته: هر سه مورد باید به ارت یکنقطهای و مطمئن متصل شوند تا از حلقه زمین و نویز جلوگیری شود